29.5.15

tiramisu met framboosjes en munt


Framboosjes * ik noem ze met een verkleinwoordje omdat ik ze zo ontzettend lekker vind en de boos erin niet echt begrijp - voor mij lachen deze bessen. Een tiramisu, favoriet bij mijn zoetebekken, eentje zonder alchocol (want ze zijn al groot maar nog altijd zoet). 






de camera is nog ziek, dus nog even met de instagram -
wat je nodig hebt:

6 eieren * 175g vanillesuiker * 300 ml room * 500 ml mascarpone * 150 ml aangelengde frambozensiroop (Dille & Kamille) - voor de alcoholische versie met marsala *
steranijs * sterke koffie * 24 'vingers' (boudoirs) * een bakje verse frambozen * verse muntblaadjes



Splits de eieren. Klop het eigeel met de vanillesuiker tot een stevige massa. Klop in een andere kom de eiwitten tot pieken en spatel door het eisuikermengsel. Meng de room met de mascarpone en spatel erdoor.
Leng de siroop aan met marsala of water en laat even inkoken met de steranijs.
Verwijder de steranijs. Zet een sterke kop koffie (zo eentje waar je lepel in blijft rechtstaan) en haal de boudoirkoekjes erdoor.
Verdeel ze over de glaasjes, schep er het roommengsel bij en en werk af met de siroop en verse muntblaadjes.



Tip: voor de chococholics (ik heb er 2 in huis) lekker met witte chocolade: laat de chocolade smelten en schep door het kaasroommengsel