18.3.16

Foodnomads * foodboxen met een hart

Ik ben niet zo'n box-fan, ze zijn vaak onpersoonlijk en saai en ik kies liever zelf de producten naar de persoonlijkheid van degene voor wie ik mijn kado samenstel. Daarom gaat daar bij mij meestal een hele zoektocht aan vooraf.
Maar dit concept en deze boxen doen mijn hart smelten: Foodnomads.



Elke drie maand brengt Food Nomads een originele 'limited edition' food box en magazine samengesteld door een gast-curator.
De eerste editie was in handen van Siska Schoeters en zij mocht je haar favoriete ontbijt-producten voorstellen.
Tot zover is het een 'box', een foodie-box met bijzondere producten.

Maar  ... drie maal hoera hier! ONTBIJT is het mooiste moment van de dag en op het menu heerlijke eerlijke producten maar daarover straks meer.
De grootste hoera vanuit mijn oogpunt is dat je door deze box te kopen-delen-kado te geven UNICEF steunt. Iedereen die me een beetje kent, weet hoe nauw deze organisatie aan mijn hart ligt en ook hoe begaan ik ben met eerlijk product. En ja, ik geef het toe, iets lekkers in een mooie verpakking maakt mijn dag goed.
Alle mooie dingen komen in drie.

Tweede gast-curator was Joy Anna Thielemans #thejoyoffood waarin ze je wegwijs maakt in haar persoonlijke guilty pleasures. Door deze joy-box te bestellen steun je Make-A-Wish Belgium-Vlaanderen. Doen!

Met de Roald Dahl quote "A little magic can take you a long way" open je met plezier deze box vol verrassingen.
Ik opende beide boxen samen met mijn kinderen, Nathan en Joshua, mijn "proevers": 14 jaar en snoepers. De ideale personen om de box mee uit te testen.
Ik ga niet teveel verklappen want ik wil echt dat jullie zelf de boxen ervaren en proeven.

Dit zijn alvast onze favorieten:
Nathan houdt van chocolademelk en havermout. Elke ochtend maak ik voor hem een grote kom havermout met vers fruit en honing. De chocolade van Baru en de sticks van Choc-o-lait staan hier in verschillende smaken naast het fornuis voor de dagelijkse chocolademelk.
De granola van I just love breakfast  *what's in a name? * viel ook enorm in de smaak als afwisseling van de havermoutpap.
Joshua is eerder een zoutebek dan een zoetebek en was gefascineerd door het Ijslands zout Saltverk en de popcorn was sneller opgegeten dan uitgepakt.
Migino is al een hele tijd favoriet bij mij, de collectie olies en melen gebruik ik bijna dagelijks - heerlijke mensen ook, Mieke en Gino. Mijn zus maakte in 2014 de foto' s voor hun website en ik assisteerde voor de styling van de producten.
Het Saltverk zout staat te pronken tussen mijn collectie zout over de hele wereld (Joshua heeft de zoute kant van mij) en de Syndrome Indian tonic met een lekkere BUSS gin maken samen iets lekkers voor mij voor een vrijdagavond - Schol! En vanaf nu drink ik elke ochtend trouw mijn tasje koffie uit de Make-a-wish mok.



De derde curator wordt ook een #snoepje met het hart op de juiste plaats! Rara, wie wordt het? Deze derde box zal alvast ook weer gelinkt zijn aan een mooi project! Nog even geduld...

Een ding staat vast voor mij. De wereld lijkt helaas elke dag lelijker te worden. Gelukkig is er nog plaats voor mooie momenten en warme harten. En er is niets dat ons meer verbindt dan de liefde voor (goed) eten.
                                              "Bless the food to nourish and strengthen our bodies"


Een eenvoudig weekendrecept: 
In mijn box zat een potje overheerlijke pesto van Nicolas Vahe - eentje die al doet dromen van mooie zonnige dagen: pesto van vijg en balsamico. Ik maakte er crackers bij met het hazelnootmeel van Migino en het Ijslands zout als smaakmaker. En voor erbij: een lekkere oude Comte van bij Kaasmeesters van Tricht. Het weekend mag beginnen!

                                                                Instagram modelletje van de dag

voor de crackers:
75 g hazelnootmeel Migino * 75 g (spelt)bloem * 80 g havermout * 80 g lijnzaad-sesamzaad-pitten * 220 ml water * korianderzaad * venkelzaad * Ijslands zeezout

Verwarm de oven voor op 150C. Meng alle ingredienten voor de crackers en spatel ze op een bakmatje. Zet ongeveer 30 minuten in de oven tot ze mooi goudbruin zijn. Laat afkoelen en breek in stukken. Serveer met de Comte en een lepeltje pesto.

                                                         in de lentezon * een snelle instagram * vrijdag me-time

praktisch: Een box kost 39,95 euro en kan je bestellen via: www.foodnomads.be.

Foodnomads zet mijn volgers in de bloemetjes:  met de code NJAMELICIOUS kan je de joy-box bestellen voor maar 19,95 euro.
http://foodnomads.be/product/thejoyoffood/


Tip: je kan UNICEF en Make-a-Wish rechtsreeks steunen via hun website.
Doen!